حقایق جالب ایتالیا!!!

يکشنبه 13 آذر 1401
14:05
تسنیم عبیدی
حقایق جالب ایتالیا!!!


حقایق جالب کشور ایتالیا

حقایق جالب زیادی در مورد ایتالیا وجود دارد. ایتالیا یکی از پربازدیدترین کشورهای اروپایی است. با داشتن برخی از چشمگیرترین و بهترین های هنر، معماری، غذا و مناظر جهان، جای تعجب نیست که ایتالیا در صدر لیست پر بازدید ترین کشور های دنیا قرار بگیرد.


در این مقاله به چند تا از حقایق جالب این کشور می پردازیم:



1. ایتالیا پنجمین کشور پربازدید جهان است

بیش از 62 میلیون بازدید کننده بین المللی در سال 2018 وارد ایتالیا شدند. برخی از شناخته شده ترین و محبوب ترین شهرها رم، فلورانس، میلان و سواحل آمالفی هستند. این مقاصد زیبا به خاطر مکان های دیدنی معروف خود مانند فواره تروی و خط ساحلی زیبای آمالفی شناخته شده اند و سالانه میلیون ها توریست را جذب می کنند.




2. قسمتی از ایتالیا در گذشته بخشی از یونان باستان بود

شهر سیراکوز در سیسیل زمانی بزرگترین شهر یونان باستان بود و حتی از نظر وسعت با آتن برابری می کرد. در تاریخ، رومی ها کل سیسیل و پای چکمه ایتالیا را "یونان بزرگ" می نامیدند، زیرا بسیاری از یونانیان برای مدت طولانی در آنجا اقامت داشتند. به طرز شگفت انگیزی، تا به امروز بخش هایی از فرهنگ و زبان یونانی در سیسیل باقی مانده است. جامعه کوچک گیرکو به شکلی از زبان یونانی صحبت می کنند که اعتقاد بر این است که از مستعمرات Magna Graecia گرفته شده است.



3. هواداران فوتبال "مثل یک بیمار" هستند

تقریباً هر ملتی روی زمین نوعی رابطه عاشقانه با فوتبال دارد (به جز ایالات متحده و کانادا)، اما تعصب هواداران فوتبال ایتالیا به حدی زیاد است که مردم آنها را «تیفوسی» خطاب کرده اند که به معنای واقعی کلمه به «حامل تیفوس» می گویند. این نشان دهنده این است که عشق آنها به این ورزش به معنای واقعی کلمه مانند یک بیماری است!



4. گربه ثروتمند ایتالیا!

گفته می شود رومی ها گربه سانان خود را چنان می ستایند که آنها را "میراث فرهنگی زیستی" می دانند. هر کسی که به قتل یک گربه - صاحب دار یا ولگرد - محکوم شود، ممکن است با جریمه 10000 یورویی و حداکثر 3 سال زندان روبرو شود. اتفاقاً در سال 2011 یک گربه ایتالیایی پس از درگذشت صاحب 94 ساله اش بیش از 10 میلیون یورو به ارث برد و سومین حیوان ثروتمند در جهان شد (این واقعیت که حیوانات ثروتمند وجود دارند باور نکردنی است). مالک این گربه کل دارایی خود را تحت مراقبت یک پرستار مورد اعتماد به گربه واگذار کرد (شاید تعجب نکنید که قوانین ایتالیا به حیوانات اجازه نمی دهد مستقیماً ارث ببرند).



5. ایتالیا دارای بیشترین میراث جهانی ثبت شده در یونسکو

ایتالیا تنها کشوری است که بیش از 50 میراث جهانی ثبت شده در یونسکو دارد: 53 مکان از 58 مکان آن فرهنگی و 5 مکان طبیعی هستند.



6. ایتالیا 12 زبان دارد!!

در ایتالیا 12 زبان اقلیت به رسمیت شناخته شده است. اینها عبارتند از آلبانیایی، کاتالان، فرانسوی، آلمانی، یونانی، اسلوونیایی و ساردینی. انواع زبان های دیگر به صورت منطقه ای به رسمیت شناخته شده اند، نه توسط دولت، و بسیاری از زبان های دیگر که در جوامع بسیار کوچک صحبت می شوند، آسیب پذیر یا در معرض خطر انقراض هستند.



7. پینوکیو ایتالیایی است

داستان پینوکیو، که ما معمولاً آن را با داستان دیزنی مرتبط می‌کنیم، در فلورانس با داستانی نوشته کارلو کولودی در سال 1826 سرچشمه گرفت. این داستان نخستین بار در یک روزنامه ایتالیایی منتشر شد.



8. ایتالیایی ها عینک را اختراع کردند

ایتالیایی ها عینک های اصلاحی را اختراع کردند. این عینک ها اولین بار در قرن سیزدهم ساخته شدند و عمدتاً توسط راهبان استفاده می شدند. پیش از این رومیان باستان از ذره بین استفاده می کردند، اما عینک های ایتالیایی قرون وسطایی اولین مورد استفاده بودند.



9. ایتالیا غذا های زیادی را به دیگر کشور های اروپا معرفی کرده است

غذاهای ایتالیایی در سرتاسر جهان محبوب هستند و بسیاری از غذاهای اصلی، دسر ها و نوشیدنی ها را که امروزه از آن ها لذت می بریم ایتالیا به دنیا معرفی کرده است. این شامل: قهوه، بستنی (از طریق چینی ها)، پای میوه، پاستا و پیتزا است.


10. ایتالیا دارای نرخ پایین زاد و ولد و مسن ترین جمعیت در اروپا است

ایتالیا یکی از مسن ترین جمعیت های جهان را دارد که 23 درصد از جمعیت آن بالای 65 سال سن دارند و میانگین سنی در این کشور حدود 45 سال است. این کشور همچنین یکی از پایین ترین نرخ تولدها را در جهان غرب دارد.



11. ایتالیایی ها بیش از 2500 نوع پنیر دارند

یکی از خوشمزه ترین حقایق در مورد ایتالیا این است که آنها دارای بالاترین تنوع پنیر در جهان هستند. این یکی از بزرگترین هدایای ایتالیا به جهان است که بیش از 2500 پنیر دارد. برخی از محبوب ترین ها عبارتند از:

· پارمزان

· موزارلا

· ریکوتا

· پروولون

· گورگونزولا

این کشور پس از فرانسه و آلمان سومین تولیدکننده پنیر در اتحادیه اروپا است. اگر طرفدار پنیر هستید، حتما به این کشور سفر کنید.


[ بازدید : 25 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار مهاجرت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]