انواع روش‌های مهاجرت به کانادا + شرایط مهاجرت

دوشنبه 30 فروردين 1400
11:24
تسنیم عبیدی
انواع روش‌های مهاجرت به کانادا + شرایط مهاجرت

برای مهاجرت به کانادا بیش از 80 روش گوناگون وجود دارد ولی چندین روش وجود دارد که جزو سریع‌ترین و یا آسان‌ترین روش‌ها هستند. دولت کانادا تا سال 2023 برنامه دارد تا از بیش از یک میلیون و 200 هزار مهاجر جدید استقبال کند.دولت کانادا تا کنون اقدام به جذب 200 هزار مهاجر نموده و در آینده نیز برنامه‌هایی برای جذب بقیه مهاجران نیز خواهد داشت. در ادامه این مطلب چند روش رایج برای مهاجرت به کانادا را بیان خواهیم کرد.

مهاجرت از طریق برنامه اقتصادی و تجاری

روش‌های مهاجرت اقتصادی و تجاری برای متخصصانی است که مهارت‌هایی دارند که از اقتصاد کانادا حمایت می‌کند. هر برنامه از نظر شرایط لازم، بسیار متفاوت است. بنابراین هیچ اندازه‌ای متناسب با همه توضیحات ممکن نیست. مهاجرت اقتصادی و تجاری دسته‌های متفاوتی دارد که شامل موارد زیر می‌شود:

· برنامه‌های نامزد استانی

· اکسپرس اینتری

· مهاجرت کبک

· برنامه‌های سرمایه‌گذاری

· برنامه‌های کارآفرینی و خود‌اشتغالی

· سایر طبقات مهاجرت فدرال مانند برنامه محافظان، خلبان مهاجرت اقیانوس اطلس، خلبان مهاجرت روستایی و شمالی و خلبان حمل مواد غذایی نیز جزو گزینه‌های زیر چتر مهاجرت اقتصادی به کانادا به حساب می‌آیند.

مهاجرت از طریق حمایت مالی خانواده

حمایت یا کفالت خانوادگی، دسته‌ای از مهاجرت است که در اختیار اعضای خانواده شهروندان کانادایی و مقیم دائم قرار دارد. اعضای خانواده واجد شرایط حمایت مالی عبارتند از:

· همسر یا قانون عادی/شریک زندگی مشترک

· کودک وابسته (فرزند خوانده یا بیولوژیکی

· پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ

در برخی شرایط ممکن است شخص واجد شرایط از سایر اعضای خانواده در خارج از دسته‌های ذکر شده در بالا باشد. همچنین موارد زیر را نیز شامل می‌شود.

· خواهر یا برادر یتیم

· خواهرزاده یا برادرزاده یتیم

· نوه یتیم

مهاجرت از طریق پناهندگی

کانادا به دلایل بشردوستانه و دلسوزانه به عنوان پیشرو در پذیرش پناهندگان جدید و سایر مهاجران شهرت جهانی دارد. بخش قابل توجهی از اهداف مهاجرت سالانه کانادا به پذیرش پناهندگان اختصاص دارد.

هزینه مهاجرت به کانادا

میزان وجوه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا بسیار متفاوت است. برخی از برنامه‌های مهاجرت به چیزی بیشتر از هزینه پردازش درخواست شما احتیاج ندارند. برخی دیگر نیز به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در کانادا نیاز دارند. بر این اساس این موارد در زیر دسته‌بندی شده است:

مهاجرت اقتصادی: بیشتر گروه‌های اقتصادی مهاجرت نیاز به اثبات این مسئله دارند که شما می‌توانید در طول اسکان مجدد خود در کانادا از پس هزینه‌های مالی خود بربیایید. برخی از آنها این کار را نمی‌کنند. در دسته‌هایی از مهاجرت اقتصادی که درخواست اثبات وجه تسویه‌حساب ندارند، معمولا متقاضی باید دارای سابقه کار کانادایی یا پیشنهاد کار کانادایی باشد. منطقی است که این نامزدها با توجه به این واقعیت که قبلا در نیروی کار کانادا ادغام شده‌اند، به بودجه‌ای برای اسکان مجدد در کانادا نیاز ندارند.

مهاجرت تجاری: همه نوع مهاجرت تجاری، به سرمایه‌گذاری قابل توجهی در کانادا نیاز دارد. ممکن است نیاز باشد که متقاضی در یک شرکت کانادایی سرمایه‌گذاری کند یا اینکه یک متقاضی را ملزم به وام بدون بهره به دولت فدرال یا استان کند.

حمایت مالی: از خانواده در بیشتر موارد، متقاضی نیاز نیست اطلاعات مالی را برای حمایت مالی از همسر یا فرزند وابسته ارائه دهد. اما اگر متقاضی از سایر اعضای خانواده مانند پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ حمایت مالی می‌کند، یک نیاز مالی وجود دارد که برای واجد شرایط بودن درخواست باید برآورده شود و اطلاعات مالی را ارائه دهد.

حمایت بشردوستانه و پناهندگی: اگر متقاضی درخواست‌های بشردوستانه و دلسوزانه هستید، هیچ الزام مالی وجود ندارد. تنها زمانی که اطلاعات مالی در این گروه از مهاجرت مورد نیاز است، این است که پناهنده متقاضی خصوصی باشد. در این صورت، گروه کانادایی حامی پناهنده باید نشان دهد که بودجه کافی برای حمایت از اسکان مجدد نامزد پناهنده جمع‌آوری کرده‌اند.

برای مهاجرت به کانادا چه مدارکی نیاز است؟

مدارک مورد نیاز برای درخواست مهاجرت به برنامه‌ای که در آن درخواست می‌دهید بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از برنامه‌های مهاجرتی به تجربه کانادایی نیاز دارند و برخی دیگر به هیچ وجه نیاز ندارند.

مدارکی که احتمالا مورد نیاز است شامل اسناد شناسایی، سوابق تحصیلی، اثبات سابقه کار، سابقه مالی و غیره. برای تعیین اسناد و مدارک، ابتدا باید تعیین کنید که کدام برنامه مهاجرتی برای شما مناسب‌تر است.

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا

سریع‌ترین روش مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری است که اکثر برنامه را در 6 ماه یا کمتر پردازش می‌کند.

آیا مهاجرت به کانادا محدودیت سنی دارد؟

برای هیچ برنامه مهاجرت کانادایی محدودیت سنی خاصی وجود ندارد. گفته می‌شود در بیشتر گروه‌های مهاجرت اقتصادی، متقاضیان بین 25 تا 35 سال حداکثر امتیاز را دریافت می‌کنند. این بدان معنا نیست که نمی‌توان افراد مسن را انتخاب کرد. داشتن تجربه کاری قابل توجه، مهارت بالای زبان، ارتباط با کانادا و تحصیلات پیشرفته به راحتی می‌تواند امتیازات از دست رفته در سن مهاجرت اقتصادی را جبران کند.

حمایت مالی خانواده و مهاجرت انسان‌دوستانه و پناهنده به کانادا از سیستم رتبه‌بندی استفاده نمی‌کنند و بنابراین مجازات سنی برای آنها وجود ندارد.

آیا مهاجرت به کانادا آسان است؟

کانادا گزینه‌های مختلفی را برای انواع متقاضیان در نظر گرفته است. همانطور که گفته شد، عزیمت یک کشور جدید نیاز به مقداری تلاش دارد. برخی از برنامه‌های مهاجرت به مدارک بالاتر و مدارک بیشتری نسبت به بقیه نیاز دارند. استفاده از خدمات وکیل مهاجرت کانادایی می‌تواند از ابتدا تا انتها به روند مهاجرت کمک بسزایی کند.

وکلای مهاجرت کانادایی محل تماس با دولت برای درخواست شما هستند. آنها تسلیم درخواست شما می‌شوند و در مورد اسناد مورد نیاز، اسنادی که ممکن است بخواهید اضافه کنید و اسنادی که نباید ارائه دهید به شما مشاوره می‌دهند.

آیا برای مهاجرت به کانادا به پیشنهاد کاری نیاز است؟

اکثریت قریب به اتفاق افراد مقیم دائم کانادا در هنگام درخواست، پیشنهادی کاری در کانادا ندارد. در حالی که برخی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا به متقاضیان پیشنهاد کار کانادایی نیاز دارند، طیف وسیعی از برنامه‌ها و گزینه‌ها در اختیار اتباع خارجی و بدون پیشنهاد استخدام در کانادا است.

اقامت دائم کانادا

شخص دارای اقامت دائم کانادا، شهروند کشور دیگری است که به عنوان اقامت دائم اجازه زندگی در کانادا را دریافت کرده است. به محض اینکه فرد اقامت دائم داشته باشد، حق زندگی و کار در هر نقطه از کشور را دارد. ساکنان دائمی تعداد قابل توجهی مزایا را در کانادا دریافت می‌کنند، از جمله دسترسی به خدمات درمانی و اجتماعی، حق زندگی، کار و تحصیل در هر نقطه از کانادا و حمایت از قوانین کانادا را دارند. همچنین پس از مدت زمان معینی اقامت دائم، متقاضیان واجد شرایط درخواست تابعیت کانادا هستند. قابل ذکر است افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند حق رای دادن در انتخاب کانادا را ندارند.



https://hamimohajer.com/immigration/usa/frequently-asked-questions-about-lottery-2021

https://greencard-lottery.ir/%D8%A7%D8%B9%D9%84%D8%A7%D9%85-%D9%86%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D8%AC-%D9%84%D8%A7%D8%AA%D8%A7%D8%B1%DB%8C


[ بازدید : 61 ] [ امتیاز : 0 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به اخبار مهاجرت است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار مشاور گروپ لیزر فوتونا بلیط هواپیما تهران بندرعباس اسپیس تجهیزات عقد و عروسی تعمیر کاتالیزور تعمیرات تخصصی آیفون درمان قطعی خروپف اسپیس فریم اجاره اسپیس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]